niedziela, 12 marca 2017

PicRate - PHP a reszta #4

Projekt: PicRate
Mimo to, że całą uwagę chce skupić na kodzie PHP, a nie na stylowaniu i semantyce HTML-a to staram się, żeby jak najwięcej elementów miało tę samą klase - dobrze to wygląda i użytkownik w miarę się orientuje od czego jest co. Jakoś mi to nie wychodzi, ciągle co tworze nowy element przypisuje do niego osobną klasę, którą potem styluje. Pomógłby tu bootstrap, ale staram się nie korzystać z takich ulepszaczy, które mi same stworzą stronę. Chcę jak najwięcej się nauczyć - php co prawda, ale może też podłapie jak powinno się tworzyć arkusze stylów metodą prób i błędów. No cóż pozostaje mi liczyć, że w przyszłych fazach projektu będę mógł tworzyć klasy, które będą przypisane do wielu elementów i jakoś to będzie wyglądać.

Obecnie tworzę statyczną stronę bez PHP, nim się zajmę potem.

Myślałem nad zrobieniem pełnego CMSa obiektowo w PHP, byłoby to na pewno dobre - nawet wiem mniej więcej jak to zrobić, ale postanowiłem zacząć od podstaw. W końcu nie dowiem się, dlaczego lepiej pisać obiektowo jak nie napiszę nic bez tego.

Do opisu chciałbym dodać możliwość tworzenia emoji i ogólnie lepsze zaimplementowanie tego, ale to już wyższa szkoła jazdy

Co tydzień od teraz będę wrzucał na gitHub kolejne wersje kodu :)

Screeny z obecnej postaci (testowanie i lekkie eksperymentowanie - nie zwracajcie uwagę na kolorystykę):






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz